24 Nisan 2009 Cuma

Türkçemizi koruyalım lütfen!!


Bugünlerde kafama çok taktım ben bu meseleyi. Her zaman önemserim ama bu aralar daha çok. Eskiden bu kadar kötü mü kullanılmıyordu Türkçe yoksa ben mi fark etmemişim bilemiyorum ama malesef güzel Türkçemiz bambaşka bir dil olma yolunda hızla ilerliyor.

Bunun nedenleri ne olabilir ?
En başta aklıma cehalet geliyor. Okuma-yazma oranının en düşük olduğu ülkelerin başındayız sanırım. Zaten hep böyle kötü şeylerde başı biz çekeriz ya o da ayrı bir konu.

2.olarak aklıma özentilik geliyor ki bunun da etkisi azımsanmayacak kadar çok. Yabancı dille eğitim yaygınlaştıktan sonra Türkçe daha da kötüleşmeye başladı. Kendimi yanlış ifade etmiş olmayayım.Kesinlikle karşı değilim yabancı dille eğitime. Türkiye'de daha çok İngilizce ve Fransızca öğretiliyor okullarda , diğer diller de çok ama bu diller daha çok. Tam olarak öğretilse neyse ama bizler nedense bu dillere ait kelimeleri Türkçe cümleler kurarken kullanıyorz.

3.bir sebep de tabii ki internet. İnternetteki yazışmalarda Türkçe bambaşka bir hale gelebiliyor malesef. Örneğin ,insanlar nedense(gerçekten çok merak ediyorum neden??) "Z" harfini kullanmamakta inat ediyorlar MSN konuşmalarında.Onun yerine "S"kullanıyorlar.. "K" yerine "Q" kullanmaya başladılar. Bunlar karşıma şu hallerde çıktı : Bıqtım ya. Oqul oqul. Gesmek istiyorum artıq ben" Bir an duraksadım. Q harfini G olarak gördüğüm için anlamadım. Ogul ogul mu ne demek bu dedim kendi kendime ! Sonra anladım ...

Gerçekten acaba bu insanların klavyelerinde "z" ve "k" harfleri yok mu çok merak ediyorum. Böyle yazınca ne oluyor yani. Türkçe desen değil. İngilizce desen değil. Nedir bu?. Bunun yanında bir de -de ekinin ayrımı var. Yıllardır bir türlü öğretilemedi çok zor bir şeymiş gibi.Bu da ayrı bir konu.

Bir de konuşma hataları var ki onlar daha da komik. Örnek verecek olursak: "Böbüşüm (Bazen beybiii) yaaa kal geldi bana burda yaneeeee. İnsan bi arar dimeeee " Bu nedir yaa. Aralarında ayrı bir anlaşma dili var. Di mi yerine neden di me dersin ya da yani yerine neden yane. Bu şekilde konuşanlar genelde üniversite öğrencileri . Yani ilerde bir gün çalıştıklarında bir bankada ya da başka bir yerde karşınıza çıkarlarsa hiç şaşırmayın. "Hanfendi size hesap aççaktık dimeeeee? " :)))

Hiç yorum yok: