17 Şubat 2009 Salı



Anlatacağım kitap "uçurtma avcısı". Anlatacağım film de "uçurtma avcısı". Kitabın yazarı Halit Hüseyni (Khaled Hosseini). Yazıya tam olarak başlamadan yayınevlerine teşekkürü borç biliyorum.Çünkü cep kitabı modası başlattılar hem fiyatları da çok uygun hem de çantanızda çok yer kaplamıyor. Kitap Kabil'de yaşayan 2 yakın arkadaş olan Emir ve Hasan'ın üzerine kurulu. Emir ve Hasan çocukluklarından beri arkadaşlardır.Emir zengin bir iş adamının , Hasan ise onların evinin hizmetkarının oğludur.Kardeş gibi büyümüşlerdir öyle ki Emir'in babası 2sini de oğlu gibi sevmektedir.Ancak Sovyetler işgali sırasında Emir ve babası ülkeyi terk edip California'ya gitmiştir . Hasan ve babası ise Kabil'de yaşamaya devam etmişlerdir. Bu olayla 2arkadaş arasındaki iletişim de bir yerde kopmuş olur ve uzun yıllar birbirlerini de görmezler. Taa ki Emir Kabil'e Hasan'ın hatırası için gitmek zorunda kalana dek. Burdan sonra da olaylar birbiri ardına gelişir. Uçurtma avcısı okuyucuyu derinden etkilemeyi başaran bir kitap bana göre. Bazı yerleri okurken gözleriniz doluyor. Acaba sadece bana mı oldu herkes neler düşünüyor acaba bu kitap hakkında diye internette araştırma yaparken genel durumun benimkinden farklı olmadığını gördüm.Gerçekten de etkileyici. Ayrıca kitapta çok etkileyici diyaloglar,cümleler de var.2 dost üzerine bir kitap olduğu için kendinizi de sorguluyorsunuz.Dostluk anlayışınızı... Dostunuzu...Onun için yapacaklarınızı..Sizi takdir etmesini istediğiniz biri mi yoksa zaten sizi çoktan takdir etmiş biri mi?


Yazar hakkında da bir şeyler söylemeden edemeyeceğim. Gerçekten çok başarılı. Çok güzel bir anlatımı var. Özellikle bu kitap için söylüyorum "çok akıcı".Elinizden bırakamıyorsunuz.Merakla "Şimdi ne olacak?" "Bu çocuğa ne oldu şimdi?" demekten bir hal oluyorsunuz.


Filme gelince kitabı okuyan biri olarak filmden çok zevk alamadım malesef. Tabii ki 376 sayfalık bir kitabın her satırını işlemelerini beklemiyordum ama filmi çok yüzeysel buldum. Bir anda olaylar oldu bitti gibi oldu. Hatta bazı sahneler vardı ki kitabı okumayanın anlaması mümkün değildi. Bazı duygular çok iyi verilememişti sanki. Eksik bir film olmuştu bence. Ama tabii ki kitabını okumayan biri yine de beğenebilir.


Şunu da söylemeden edemeyeceğim kitap hakkında internette araştırma yaparken yorumları da okudum ve bazı hayırsever yorumcular kitabın sonunu yazma gereği duymuşlar.Benden söylemesi. Kitabı araştıracaksanız yorumlara bakmayın pek :)

Hiç yorum yok: