16 Şubat 2009 Pazartesi

Dizi dizi diziler...

Uzun zamandır takip ettiğim bazı diziler olması üzerine bir de böyle bir yazı yazayım dedim.Geçenlerde Tv'de duydum sanırım 90'a yakın yerli dizi varmış. Ben yerli dizi izlemeyi geçen sene bıraktım aslında. Bunun bir sürü sebebi var. Çünkü malesef televizyonlarımız iyice kirlendi. Ciddi bir dizi kirliliği var. Tabi ki hepsi çok kötü değil ama kurunun yanında yaş da yanacak illaki. Ayrıca yerli dizilerimiz insanı resmen koltuğa yapıştırıyor. Akşamları nerden baksanız 2-3 saat tv karşısında dizi izlemekle geçiyor.Dizi bitene kadar da hiç bir şey yapılmıyor. Dizilerimiz sinema gibi maşallah.Normalde dizi için gece yarılarına kadar oturanlar, tartışma programlarının gece yarısında yayınlanmasından şikayet eder dururlar.Erken yayınlanınca da dizi izledikleri için bu programlara prim vermezler.

Bu sebeplerden ben de artık yabancı dizilere yöneldim . İyi de etmişim hiç pişman değilim. Çünkü adamlar 20 -40 dk arası anlatmak istediklerini çok güzel bir şekilde lafı evirip çevirmeden anlatıyorlar. Sıkmıyorlar. Bunun yanında diyaloglar basit değil. İnsan izlerken gerçekten keyif alıyor. Hiç bilmediğiniz bi konu üzerinde bu diziler sayesinde bilgi sahibi olabiliyorsunuz bile. Ayrıca gerçekten ciddi bir emek harcanıyor. Bizimkilerin harcadığı emek değil mi diyebilirsiniz .Tabi o da emek ama biz bi yerden sonra tekrara kaçıyoruz. Aynı konu ısıtılıp ısıtılıp önümüze koyuluyor. 1.bölümde olup bitmiş bir şey 50. bölümde tekrar karşımıza çıkıyor.Aynı diyaloglarla.Ne yazık ki üretken değiliz.2-3 saat Tv karşısında olduğumuz sürece de üretebileceğimizi zannetmiyorum.

Hiç yorum yok: