16 Şubat 2009 Pazartesi

Crying Out Love In The Center Of The World


İlk yazımı çok sevdiğim sinema üzerine yazmaya karar verdim. Ama hangi birini yazsam karar veremedim :) Bu depresif halime uygun filmlerden başlayayım en iyisi. Şu sıralar çokça aşk filmi izliyorum da:) Özellikle Güney Kore- Japonya ve Fransız filmlerine karşı özel ilgim vardır benim. Bahsedeceğim film de 2004 yapımı bir Japon filmi. Türkiye'de ise 2005 yılında gösterime girdi.Crying Out Love, in the Center of the World. Yani "Dünyanın orta yerinde aşk için ağlıyorum." Filmin adı bile sizi çekmeye yeter bence. Konusuna gelince alıntılayacak olursak

"Nişanlısı Ritsuko'nun ansızın ortadan kaybolmasıyla Aki onu aramak üzere çocukluğunun geçtiği kasabaya gider. Genç adam kasabaya vardığında on yedi sene önce yaşadığı ilk aşkın anıları yeniden canlanır. Aki yıllar önce okullarındaki en güzel kızlardan birisi olan Sakutaro ile -birbirleri için kaydettikleri kasetlerin çok önemli yer tuttuğu- fırtınalı bir aşk yaşamıştır. Henüz 16 yaşında olan iki gencin arasındaki romantik ilişki Sakutaro'nun hastalanıp ölmesi ile son bulur. Aki yıllar önce kaybettiği sevgilisini anarken, zamanında farketmediği bir şekilde Ritsuko'nun da hikayeye dahil olduğunu öğrenir. "

Aslında film hakkında söylenecek çok şey var. Japonlar ve özellikle Güney Koreliler aşkı anlatmada aşmışlar bence. Aşk filmlerinde Hollywood ellerine su bile dökemez . Yani en azından beni etkilemeyi başardılar. Klasik bir aşk filmi gibi başlayıp beklenmedik olaylarla karşılaşılıyor ve olaylar birbirine çok ilginç şekilde bağlanıyor. Çoğu filmin sonunda ağzım açık kalmıştır. Ama beni rahatsız eden tek şey, bu ülkelerin filmlerindeki esas kızların amansız bi hastalığa yakalanıp ölmeleri. Bir film de mutlu sonla bitmez mi yahu. Aşk filmlerinde aştıklarını düşündüğüm bu ülkeler gelin görün ki komedide çuvallıyorlar bence. Bir kaç tane izledim ama filmden çok saate baktım herhalde :)) Hiç bir filmi ne kadar berbat da olsa yarıda bırakma,kapatma huyum yok malesef.İşkence de olsa sonunda kadar izlerim.Neyse bence bu komedi işini de Hollywood 'a bıraksınlar da aşk filmlerine yoğunlaşsınlar ben de bol bol izleyeyim :)

Hiç yorum yok: