2 Temmuz 2009 Perşembe

Michael Jackson ∞


Geçen haftanın en üzücü olayıydı. Gece yarısı vefat etmiş ama benim sabah haberim oldu. Internete girdim ve "FLAŞ! . Michael Jackson öldü " yazıyordu haber sitelerinde. İnanamadım bir türlü. Çok büyük bir hayranı değildim ama severdim yine de . Çok üzüldüm onun ölümüne. Onun "They don't really care about us" şarkısını ve klibini çok severim. Ölümüyle birlikte hakkındaki gerçekler de bir bir çıktı ortaya. Beni en çok şaşırtan da deri rengini kendi isteğiyle değiştirmediği gerçeğiydi. Vitiligo hastaymış. Bu da beni ayrıca üzdü. Yıllarca neler yazıldı hakkında renginden utandığına dair. Öldüğü gün yapılan haberlerde Vitiligo hastası olduğunu büyük bir çoğunluk öğrendi. Benim aklıma şu takıldı. Madem biliyordunuz bu hastalığı olduğunu neden bu zamana kadar rengini açtırdı diye haber yaptınız? Haksızlık değil mi bu.



Çocuk taciziyle ilgili haberler çıktığında herkes onun suçlu olduğuna inandı. Adamın çocuk sevgisi başına dert oldu.Öldükten sonra çocuklarıyla çekilmiş çeşitli fotoğraflar çıktı ortaya. Çocuklarının doğum gününde MJ ile çektirdikleri fotoğrafları yayınladılar. Ağladım gerçekten de o fotoğraflara bakarken. Çocuklarını çok sevdiği her halinden belli. Onlara nasıl sarılmış. Çok duygulandırdı beni. Bu hayata yıldız ve baba olmak için gelmiş bir insan bence.



Dün televizyonda onunla yapılmış bir roportajı izledim. Bir kez daha ağladım. MJ'a çok acımasız sorular sorulmuş. Çocukluğuyla ilgili bir roportaj. Baban seni döver miydi? diye soruyorlar. Duraksıyor ve gözleri cevap veriyor zaten. Evet diyor zaten kendisi de daha sonra. Peki nasıl döverdi seni diye bir soru soruluyor. Normalde bu soru kime sorulsa ordan kalkar gider. Ben de açıkcası onu bekledim. Nasıl bir soru bu ya kalkıp gidecek herhalde şimdi dedim. Hayır! Kalkmadı. Gözleri doldu ve yüzünü kapattı eliyle. "Bana bunu neden yapıyorsun dedi". Başka bir soru geldi. Terlikle mi döverdi? MJ şöyle söyledi : Evet terlikle ve başka şeylerle . Başka bir soru daha geldi. Peki neyle döverdi? .Cevap: Ütü kablosu.



Gerçekten içim acıdı. Muhtemelen çocukları bu kadar sevmesinin nedeni kendi babasının onu sevmemesi. Zaten estetik ameliyatlarının sebebinin de babası olduğunu söylüyor bu roportajında. Babasının burnuna taktığını söylüyor. Ben o roportajda kendisine hayran kaldım. O kadar sakin o kadar kibar bir şekilde cevapladı ki soruları. Sanatçı kaprisi yapıp kalkıp gidebilirdi de. Cevap vermeyebilirdi de. Yapmadı. Bu da kendisinin neden bu kadar çok sevildiğinin sebebi bence. Bir insanın arkasından bu kadar kişi üzülüyorsa,yas tutuyorsa,göz yaşı döküyorsa bu boşuna olamaz.



Şu dünyadan böyle geçen sayılı insan vardır. Ölümlerine kimse inanmak istemez. Ölümünden sonra anlaşılırlar. Kimsenin unutmayacağı insanlardır.MJ da böyle biriydi.Ruhun şad olsun MJ. Sonsuza dek yaşayacaksın...

1 yorum:

dexter_fernando dedi ki...

Şarkılarını çok severdim...