27 Temmuz 2009 Pazartesi

Toplumsal Sorun


İnsan toplumsal bi varlıktır.Bunu bize ilkokuldan beri öğretirler.Ancak ne yazık ki toplum içinde yaşamasını bilmeyen bir varlıktır. Günlük yaşantımız gereği hepimiz ya özel arabamızla,ya otobüsle,ya taksiyle,ya da minibüs/dolmuş kullanarak gideceğimiz yere varıyoruz. Çoğunluk toplu taşıma araçlarını tercih ediyor ,bu da bilinen bir şey zaten. Ben de toplu taşıma araçlarını kullananlardanım. Geçenlerde başıma şöyle bir olay geldi. Şehirler arası otobüsle bir yere gitmem gerekiyordu.Ben bindim bir kaç duraklama yerinden sonra yanıma 20li yaşlarda bir kız oturdu. Zaten bindiğinde parfüm kokusu ondan önce geldi.Ben korkulu gözlerle lütfen yanıma oturmasın diye dua ederken birine koltuk numarasını söyledi.Tabii ki benim yanım. Neyse ben kendimi zaten kokuya alışırım bir süre sonra diye avutmaya başladım.Öyle de oldu. Bir süre sora o kadar yoğun hissetmedim.



Yolculuk boyu sürekli elinde telefonu vardı.Mesaj yazdı.Bir ara uyudu.Uyandı.Mesaj yazdı.Konuştu.Uyumaya devam etti.Artık ineceği yere 15-20 dakika kalmıştı ki hemen çantasını acele acele karıştırmaya başladı.Makyaj çantasını buldu:) Aynasını çıkardı.Makyaj yapmaya başladı.Fondoteni sürdü hızlı hızlı.Rujunu sürdü,gözüne kalem çekti.Farını,rimelini sürdü.Ciddi ciddi makyaj yaptı yani otobüste.Sonra ineceği yere epey yaklaştıktan sonra çantasından parfümünü çıkardı. Bir güzel parfüm banyosu yaptı. Ama o kokuyu anlatmanın bir yolu yok. Bu kadar ağır,insanın nefesini tıkayan pis bir parfüm olamaz.Sıktı ve indi.



Benim bu yazıyı yazma nedenim oldu. Şimdi ben gerçekten çok sinirleniyorum bu düşüncesizliğe.Düşünsenize şehirler arası toplu taşıma aracı.Kendi özel aracınızdaymış gibi ya da resmen evinizdeymiş gibi rahat davranamayacağınız yer.Her telden insan var. Genci,yaşlısı,çocuğu... Bu insanlardan herhangi birinde astım,nefes darlığı,mide bulantısı vs. gibi bir şikayet olabilir.Parfüme alerjisi olan biri olabilir.Kimin ne hakkı var buna sebep olmaya.Bir insanı rahatsız etmeye.



Hadi diyelim ki bunların hiç biri yok. O kadar ağır bir parfümü benim yanıbaşımda sıkarak üstüme o pis kokunun sinmesine sebep olmaya ne hakkın var. Parfümü de otobüste sıkma yani.Ne gerek var.



Herkese soramazdı belki ama yanında oturan insan olarak bana bir sakıncası olup olmadığını sorabilirdi.En azından sormalıydı.

10 yorum:

Kumsal dedi ki...

bende öyle süslü püslü biriyim
ama....
öyle otobüslerde cesaret edemem çekinirim
o hanım bayağı geniş biriymiş


benimde başıma geleni biliyosun:)))

Kadina Dair dedi ki...

evet evinde gibi çok rahattı gerçekten :) senin başına gelen kimsenin başına gelmesin.

Marjo on makeup frenzy dedi ki...

saygısızlık bence. insan istediği kadar tikky olsun, kendisine ve etrafına saygılı olmadıktan sonra ne kadar insan oluyor tartışılır.. yerinde olsam ben de çok kızardım sanırım :/

Zeugma dedi ki...

Kaç çeşit insan var böyle işte.Nerede hangisine rastlayacağımız meçhul.
Ben olsam parfüm şişesini eline alır almaz uyarırdım.
Daha önce böylesini hiç duymamıştım.
Şanssızlık.. Ne yaparsın =(

dexter_fernando dedi ki...

Harika bir yazı olmuş.Seni takip edeceğim.Bir ara bloguma uğrar yazılarıma yorum yaparsan sevinirim.

Kadina Dair dedi ki...

Marjo on Makeup Frenzy
çok haklısın. adı üstünde toplu taşıma. tek değiliz.herkese saygılı olmak lazım

Kadina Dair dedi ki...

Zeugma
evet insanlar çeşit çeşit. herkesin içinde parfüm sıkacağını tahmin etmediğim için uyaramadım. zaten bir anlık bişey.artık gözüm açıldı :)

Kadina Dair dedi ki...

dexter_fernando
çok teşekkür ederim yorumunuz için. ben de sizi takip edeceğim.yorumlarımla tabii ki:)

allımorlu dedi ki...

bu bir tecrübe oldu sanırım:)bundan sonra gördüğünde anında dile getirmekte fayda var.gerçekten yaz sıcağında parfumün ilk sıkıldığındaki ağır koku, insanın bünyesini baya bir sarsıyor.

Kadina Dair dedi ki...

allımorlu
evet bu bana tecrübe oldu. bundan sonra daha dikkat edeceğim.