31 Temmuz 2009 Cuma

İstanbul'da Hafta sonu Yapılabilecekler...


İstanbul gerçekten çok büyük bir şehir. Gelip de yapılamayacak şey yok. Yarın hafta sonu isterseniz deniz kenarına gidin,isterseniz alışveriş merkezlerine,isterseniz yakınlarda denize girilebilecek yerlere, isterseniz de sinemaya... Ama İstanbul'un taşının toprağının tarih olduğunu da unutmayın ve bence mutlaka bu yerleri görün.Tarihi yerleri gezmek istiyorsanız Avrupa Yakası'na geçeceksiniz. Gidilebilecek tarihi yerler :


Yerebatan Sarnıcı : Her gün açık. 09:00--18.30 saatleri arasında görülebilir. Öğrenci ve öğretmenlere 3 TL. Tam 10 TL ( Not: Ben gittim kapısında indirimli 3tl, tam 10tl yazıyordu;ancak websitesinde T.C. vatandaşlarına 3TL yabancı turistlere 10TL olduğu yazıyor)
Yerebatan Sarnıcı'nda Müze Kart geçmiyor.


Topkapı Sarayı : Salı günleri dışında her gün açık.Giriş 20 TL. Lise öğrencilerine ücretsiz(17 yaş sınırı var) Üniversite öğrencileri için de indirimli sanırım.Harem bölümü için ayrı bilet almak gerekiyor. Müze kart geçiyor.


Ayasofya Müzesi : Pazartesi günleri dışında her gün açık. Sanırım giriş 10 TL. Müze kart büyük ihtimalle geçiyor.(emin değilim.)


Dolmabahçe Sarayı :Pazartesi ve Perşembe dışında her gün 09:00-16:00 arası açık.Bilet tam 20TL, öğrenci-öğretmen 1TL. Ayrıca 0-6 yaş arası da ücretsiz.Yalnız burada rezervasyonla bilet satış sistemine geçilmiş. Arayıp bilet rezervasyonu yaptırmanız gerekiyor. Aynı gün için bilet ayırtamıyorsunuz.Dolmabahçe Sarayı'nın çok da güzel bir sitesi var : http://www.dolmabahce.gov.tr/
Hepsi de gezilip görülmeye değecek yerler. İstanbul'da yaşayıp da hala görmeyen kaldıysa bence mutlaka gidip görsün gezsin. Elimizdekilerin kıymetini bilelim. İyi hafta sonları herkese ...
(Not: Resim internetten alınmıştır.)

9 yorum:

Adsız dedi ki...

yazına katılıyorum ıstanbulda olupta buraları gormeden olmaz.tarıhı yerlerımıze sahıp olmalıyız.ayrıntılı bılgı vermende cok guzel olmus.

Zeugma dedi ki...

Ben bir okul gezisiyle buraların hepsini gördüm güya..
ama o kadar yorgundum ki hiç aklımda kalmadı neredeyse, karıştı birbirine:) Sadece Yerebatan Sarayı (sarnıçı)aklımda..
Bilgiler hatırlatmaya yarayacak şimdi.Teşekkürler..

dexter_fernando dedi ki...

Gerçekten öğrenci ve öğretmenlere uygum ama diğer insanlarında ucuza gezme hakkı olmalı bence...

Kadina Dair dedi ki...

@ Dolunay : Bilgiler yardımcı olduysa ne mutlu

@Zeugma : Okulla ben de hepsine gitmiştim ama aynı bilinç olmuyor tabii ki. öylesine gezmiştim o zamanlar. iyice gezmek gerekiyor buraları

@dexter : evet çok haklısın. öğrenci-öğretmenler için çok uygun. bence hepsi aynı parayı ödemeli.(indirimli tabii :) )

MAVİ UMUT dedi ki...

Topkapı Sarayında bir çok bölüm kapalıydı, umarım açmışlardır..

Kadina Dair dedi ki...

ufuk çizgisi
sanırım hala kapalı. sitesinde duyurular var.

mutfakcini dedi ki...

Canım,not alıyorum ,tekrar bir turlamakta fayda var :) Teşekkürler hatırlatman için.sevgilerr.

dexter_fernando dedi ki...

Yerebatan Sarnıcı favorim.

Kadina Dair dedi ki...

@ebruli
bence de tekrar gidilmeli. her gittiğimde ayrı bir şeyi dikkatimi çekiyor benim.sevgiler..

@dexter_fernando
aynen Yerebatan Sarnıcı çok güzel.apayrı bir hava.