29 Aralık 2009 Salı

Hayvanları koruyalım !


Geçenlerde üst üste şahit olduğum bir olay üzerine bu konuda yazmaya karar verdim. Hayvanları ,özellikle de köpekleri severim. Geçen gün okula gitmek üzere yola çıktığımda yolun ortasında bi karartı gördüm araba hızlı gittiği için o an fark edemedim ama ardıma dönüp baktığımda "yolun ortasında" bir kedi ölüsü gördüm. Artık kim çarptıysa ona vicdanı hiç sızlamamış olacak ki arabasından inip eğer o an öldüyse en azından kenara bile koyamamış ya da alıp veterinere bile götürmemiş.Üzerinden o kadar arabanın geçmesine göz yummuş. Bu olayın hemen ertesi günü yine yolda bir kedi veya köpek postu gördüm. Yani hayvan ortada yoktu sadece tüylü bir parçası yoldaydı. Sanırım üzerinden çok fazla araba geçmiş ve o parça kalmış. Üst üste bunları görmek beni gerçekten çok üzdü ama bir kaç gün sonrasıında yine benzer bir şey gördüm malesef. Bu sefer dersten çıkmış kampüste dolaşırken ilerde bir karartı gördüm.Genelde arabaların en çok gidip geldiği yoldu orası. Bu sefer bir kediydi yerde yatan ve araba ezip geçmişti. Bu durum beni daha da düşündürdü. Çünkü bunun olduğu yer kalabalık bir yol değil ve giren/çıkan insanların,eğitim seviyelerinin belli olduğu bir yer. Böyle bir insan bile o hayvanı veterinere götürmeyi ya da hayvancağızı bir kenara koymayı akıl edemiyorsa ona yazıklar olsun. Benim diyecek bir sözüm yok.

Hiç yorum yok: