17 Ağustos 2009 Pazartesi

Yılancının Yılanı Çalınırsa


(Bu parça Mevlana'nın Mesnevisi'nden alınmıştır)


Hırsızın biri,bir yılancının yılanını çaldı.Yaptığı bu ahmaklığı da kar sandı.Böylece yılanı çalınan yılancı,çok tehlikeli bir yılandan kurtulmuş oldu.


Çaldığı yılan da hırsızı soktu,inlete inlete öldürdü.Yılancı ölmüş bulunan hırsızı görünce durumu anladı; 'Yılanım bunun işini bitirmiş!'dedi.'


Onu bulup yılanımı ondan geri almayı çok istiyor,durmadan dua ediyordum.Allah'a şükürler olsun,duam kabul olmadı.Zarar zannettiğim,üzüldüğüm şey,benim için yararlı çıktı,kar ettim!''


Öyle istekler vardır ki,sonucunda insana zarar verecektir.İnsan,bunu bilmediğinden dolayı,onu elde etmek için dua eder,elde edemeyince üzülür.Fakat,merhamet ve kerem sahibi Allah ,sonucu bildiği için bu tür duaları dinlemez ve istekleri yerine getirmez.

5 yorum:

mutfakcini dedi ki...

ödülün var canım bendee :)

Adsız dedi ki...

Kıssadan hisse çok güzelmiş loves. Her kötü olayın arkasında güzel bir olay yatar. Bizim hayır bildiğimiz kötü, kötü bildiğimizde hayır vardı.

dexter_fernando dedi ki...

Böyle güzel konular açtığın için blogunu çok seviyorum :)

Kadina Dair dedi ki...

--Ebruli çok teşekkürler geç oldu ama yazdım ben de.

--Neslihan teşekkür ederim. beğendiğine sevindim. Güzel bir yazı gerçekten de.

--Dexter_Fernando çok teşekkürler çok mutlu oldum :)

LodoS dedi ki...

Birkaç gün önce Mesnevi'den derlenmiş bir kitabı bitirmiştim. Orada okuduğum ve sevdiğim bir hikayeyi görünce memnun oldum.

Şu aralar yine sıkça çalınan bir şarkı var : "Kötülük edene bile kızma canım, bilmeden iyiliğe vesile olur..." :)

sevgiler..