6 Ağustos 2009 Perşembe

Nikita Lalvani--Dâhi


Geçen sene okumuştum bu kitabı. Piyasaya çıktıktan çok sonra haberim olmuştu.İsmi çekmişti ilk önce beni. Meraklıyımdır böyle kitaplara.Kitabın konusu hakkında çok fazla araştırma yapmadım.Bildiğim tek şey 2007 Man Booker Ödülüne aday gösterilen bir yazarının olmasıydı. Üstelik de ilk romanıymış.Rumi adında bir kızın Hindistan'dan İngiltere'ye göçü ve burada yaşadığı kültür çatışmasını anlatıyor. Rumi sıradan bir kız değil elbette. On beş yaşında Oxford'da matematik öğrenmeye hak kazanan zeki bir kızdır.Kitap ayrıca eğitim,göçmenlik ve aile ilişkilerini de sorguluyor.


Kitap aslında benim için biraz hayal kırıklığı oldu da denilebilir. Çünkü sadece adına bakarak aldım:) Adı "Dâhi " olunca beklentim yükseldi. Bir dâhinin hayatını okuyacağım diye de sevinmiştim. Ama pek de öyle olmadı.Evet bir kızın Oxford'a kabul edilene kadar olan çalışma temposu anlatılmış ama aile ilişkileri daha ön planda kalmış bence.Rumi'nin ailesiyle ve arkadaşlarıyla olan kültür çatışmasına daha çok yer verilmiş.Alışma sürecinden uzun uzun bahsedilmiş.O bölümler sıkıcıydı biraz.Bunun yanında ergenlik çağındaki bir kızın yaşadıkları da anlatılmış.


Sonuç olarak çok çok kötü bir kitap değil.Okursanız da zaman kaybı olmaz. Belki sizlerin ilgisini çekebilir.

Hiç yorum yok: