7 Haziran 2009 Pazar

Duyarlı olalım lütfen !


Uzun zamandır yazmak istediğim bir konuydu bu ; ancak yoğunluktan fırsat bulup bir türlü yazamamıştım.

Hepimiz haberleri izliyoruz,dinliyoruz. Ya internetten ediniyoruz bilgileri ya da evimize gazete alıp okuyoruz. İnternetten okuyorsam eğer dikkat çekici başlıklara öncelik veriyorum. Bildiğiniz gibi 1999'da ülke olarak hepimizi üzen bir deprem yaşadık malesef. Bir çok kişiyi derinden etkiledi. Neyse üzücü konulara girmek istemiyorum.

Benim şikayetçi olduğum şey , medyanın ilgi çekmek adına bencilce davranıp insanların duygularıyla oynaması. Ben böyle düşünüyorum çünkü benim gibi bir çok kişinin de deprem kelimesini duyunca tüylerinin ürperdiğini ve o günleri hatırladığını biliyorum.

Ben yazılı ya da görsel basında şöyle başlıkların atılmasından son derece rahatsızlık duyuyorum :

-Borsada deprem

-Piyasalarda deprem etkisi

-Deprem etkisi yaratan iddia

-Bilmem kimin golü deprem etkisi yarattı

-Deprem gibi patlama ya da Deprem gibi yıkım

-X Partisinde istifa depremi

-Şike iddiaları deprem etkisi yarattı vs.


Yazarken bile rahatsız oldum ama birileri bu kadar sık tekrarlamaktan bıkmadı. Deprem kelimesi sadece deprem haberlerinde geçmeli bence. Kaldı ki çok sayıda öğrencinin girdiği Öss, Sbs, Kpss, Ales vs gibi sınavlarda da sözel sorularda (coğrafya hariç sanırım) bu kelimenin geçmemesine özen gösteriyorlar. Düşünsenize o günleri yaşamış birinin karşısına, hayatını ilgilendiren bir sınavda bu çıkıyor. Moralini siz düşünün artık.

Ben insanların birbirlerinin moralini bozmamaları gerektiğini düşünüyorum ve bu tür başlıkların atılmamasını istiyorum. İnsanlar biraz daha duyarlı olmalı , yazarken bir daha düşünmeli.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Aynen katılıyorum sana. Bende 1992 Erzincan depremini yaşamıştım. Deprem kelimesi bile o anlara geri gönderiyorlar.

Kadina Dair dedi ki...

geçmiş olsun neslihan.üzüldüm :( dün yine böyle bir haber gördüm artık okumuyorum bile.