2 Mayıs 2009 Cumartesi

Khaled Hosseini Kitapları

Khaled Hosseini (Halit Hüseyni) Afganistan doğumlu bir yazar ve aynı zamanda doktor. 2 muhteşem kitabı var: Uçurtma Avcısı ve Bin Muhteşem Güneş. Her 2 kitap da Afgan halkının yaşadıklarını anlatıyor. Kızların küçük yaşlarda kendilerinden büyük erkeklerle evlendirilmeleri (örneğin 12-13 yaşlarındaki bir kızın 40 lı yaşlarındaki bir adamla evlendirilmesi gibi) , kadınların hiç bir haklarının olmaması, evlendikten sonra sadece eşlerine hizmet etmeleri evden dışarı çıkamamaları,savaş,sevgi açlığı gibi daha bir çok , okuyunca inanamayacağınız ama o olayların yaşanıldığını bildiğiniz konular.
Khaled Hosseini 'ye gelince gerçekten çok güzel bir uslubu var. Okuyucuyu sürükleyen , hiç sıkmayan , diyalogların ustalıkla yazıldığı kitaplar yazıyor. İlk kitabı Uçurtma Avcısı çok satmasının yanı sıra sinemaya da aktarıldı. 2.kitabı Bin Muhteşem Güneş de en az ilk kitap kadar başarılı. Zaten Bin Muhteşem Güneş için beklenen kitap deniliyor.Her 2 kitap da Afganistan'da geçtiği için insanda bir merak uyanıyor doğal olarak. Ben de biraz araştırdım ve karşıma çıkan şeyler de hemen hemen aynıydı. Daha önce de Kandahar diye bir film izlemiştim. Orda da bu tip dramları izlemiştim. Tabii ki o halkın yaşadıkları çok zor ve hiç bir insanın hak etmediği şeyler. Özellikle de burka denilen, kadınların giydiği kıyafet benim içimi acıtıyor. Bu tür şeyleri okudukça, izledikçe insan yaşadığı yere şükrediyor.
Yine yazara ve kitaplarına dönecek olursak,ben ilk kitabı okudum. İkinci kitap da bitmek üzere. Zaten dediğim gibi çok sürükleyici her 2 kitap da. Elinizden bırakamıyorsunuz. Hemen bitirebileceğiniz kitaplar. Her 2 kitap da Everest Yayınları'ndan çıkmış ve cep kitabı şeklindeler. Bence okuyun pişman olmayacaksınız.

4 yorum:

Kumsal dedi ki...

Tavsiyen için tşkler
Okuduysan ver bende okiyim:))
Bir arkadaşım kitabı nerde bitiriyosa orda bırakıp gidiyordu hala öylemi bilmiyorum
Sende öyle yap
bıraktığın yeri söyle bana ama:)

Adsız dedi ki...

Bende merak ettim şimdi bu kitapları. Anlatımından çok etkilendim.

Kadina Dair dedi ki...

teşekküler neslihan. bence herkes okumalı. her 2 kitapta da insan ağlamamak için zor tutuyor kendini. özellikle 'bin muhteşem güneş' çok etkileyici.

Adsız dedi ki...

desperately-in-love, canım bende bir ödülün var.